Wednesday, March 25, 2009

နွွင္းဆီနီ ပြင္႔ဖတ္ေပၚ က ပ်ားရည္ တစက္ နွင္႔ အရိမဒၵန ( ၉ )

ပုဂံ ေန့ လည္ ခင္း

နတ္သမီး ကမ္းပါး တေနရာ ၊ သူေရွ႔ ကေန အျမန္ေျပး သြားၿပီး က်မကို လိုက္ခဲ့ ပါ တဲ့သူရွိရာဆီ က်မ ေလွ်ာက္ သြား ေသာ အခါ အေဝး က ေန က်မအား ဓါတ္ပံုေတြ တျဖတ္ျဖတ္ ရိုက္ေနသည္မွာ သူ့ နား ေရာက္ လာသည္ အထိ ၊ သူ က်မ ေလွ်ာက္လာ သည္ကို ေငးေမာစြာ ၾကည့္ ရင္းေျပာသည္။

မ ရယ္ အျဖဴေရာင္ လက္ရွည္ေလးနဲ႔ ဆံပင္ရွည္ေတြ ေလ မွာ ဝဲေနျပီး မ လမ္းေလွ်ာက္ လာတဲ့ အမူအယာ ေလးဟာ ေလထဲမွာ လြင္႔ပါးေၾကြေလ်ာ လာတဲ့ နွင္းဆီ ပြင္႔ဖတ္ေလးလို ေငးေန ရေလာက္ ေအာင္ ျမန္မာ ဆန္လြန္းတဲ႔ အလွပါဗ်ာ လို့ ေျပာေတာ႔ က်မ ရွက္ေသြးျဖန္းသြားခဲ႔ပါသည္ မ ကို က်ြန္ေတာ္ အိပ္မက္ ေနတာၾကာလွပါၿပီ ဒါေပမယ္႔ မ ကေတာ့ မသိခဲ့ပါဘူး ရန္ကုန္မွာ မ ေနတဲ့ ျပည္လမ္းက အ ေဆာင္ ေရွ႔ကို က်ြန္ေတာ္ အျမဲလိုလို ေရာက္ေနခဲ့ တယ္ အေဆာင္ ျပဴတင္းေပါက္က မ အရိပ္ေလး ကို က်ြန္ေတာ္ေငးၿပီး ျပန္လာခဲ႔ရတာပါ မ အတန္းတက္ေနရင္ က်ြန္ ေတာ္ လာေငးေနတတ္တာ မ မသိခဲ့ ပါဘူး မ မသိေအာင္ မ သြား ေလ ရာ ခပ္လွမ္းလွမ္း က တေကာက္ ေကာက္ လိုက္ ေနခဲ့တာ အေတာ္ မ်ားခဲ႔ပါၿပီ

အယ္ ေပၚၿပီ အဲဒီတံုးက ဘာလို့ လာနုတ္မဆက္တာလဲလို့ က်မကေမးေတာ႔ မ က က်ြန္ေတာ့္ထက္ ပညာေရး ကအစ သာတယ္ေလ မ ကိုခ်စ္တဲ႔သူေတြ လိုခ်င္တဲ႔ သူေတြ လည္း မ်ားတယ္ က်ြန္ေတာ္ အနား ေတာင္ မကပ္ရဲ ပါ ဘူးတဲ့ ။

အဲလို မေျပာစမ္းပါနဲ႔လို႔ က်မက ေျပာေတာ႔ မ ကို ခ်စ္တဲ႔သူေတြမ်ားေတာ႔ မ က အခ်စ္ကို အထူး အဆန္းလို့ မထင္ေတာ့ ဘူးေပါ႔ေနာ္ ၊ ဘယ္သူ့ အခ်စ္က မ ရင္ထဲမွာ ပိုျပီး တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ၊ မထင္ ေတာ့ ဘူးလား။ က်မ မ်က္ႏွာ ညိုးသြားေတာ႔ သူ စကားလြဲေျပာင္း လိုက္သည္။

မ ပုဂံ ရွဳခင္းေတြ သိပ္လွတယ္ေနာ္ ဧရာဝတီက ေတာ့ ေခတ္ေတြ အဆက္ဆက္ ျဖတ္သန္း ေနေပမယ့္ သူက ေတာ့ တည္ျငိမ္စြာ စီးဆင္းျမဲပါ ပုဂံ ေခတ္က စစ္သည္ ေလးသိန္းနဲ့ ညီမွ် တဲ့ သူရဲေကာင္းေလးဦး ရွိခဲ႔တယ္ က်န္စစ္သားရယ္ အဲေနာက္တေယာက္ကေတာ့ ထန္းပင္ တစ္ေထာင္ ကို တက္လိုက္ ဆင္းလိုက္ တေန့ ထဲ လုပ္နိုင္တဲ့ ျမင္းမူ အရပ္က ငေထြးရူးရယ္ ၊ ေနာက္တေယာက္က နြားအရွဥ္းသံုးဆယ္ကို တျပိဳင္ တည္း ထြန္ႏိုင္တဲ႔ ပုပၸါးအရပ္က ငလံုးလက္ဖယ္ရယ္ ၊ ေညာင္ဦးကမ္းပါးကေန ဧရာဝတီ ျမစ္ထဲ ဆင္း ကူးျပီး ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္တာနဲ့ ခ်က္ျခင္းျပန္ကူးလာၿပီး ေညာင္ဦးကမ္းပါးေပၚ ေရာက္တာနဲ့ ေျပးတက္ လာနိုင္တဲ့ ေညာင္ဦးဘီး ရယ္ ေပါ႔ ၊ က်ြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ ရတဲ့ ျမန္မာ႔ သမိုင္းပုဂံ သူရဲ ေကာင္း ေတြ မွတ္မိတယ္မို႔လား လို့ ေျပာေတာ႔ က်မ ေခါင္းညိတ္ မိသည္။
ဟိုတေန့ က ရန္ကုန္က အသက္ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္ရွိတဲ႔ က်ြန္ေတာ္႔ တူေလး နဲ့ ဖံုးဆက္ ျဖစ္တယ္။ တူေလး ဘာလုပ္ ေနတာလဲ ေမးေတာ့ သိုင္းသမား တရုတ္ သူရဲေကာင္း က်န္ေက်ာင္း လုပ္တမ္း ကစား ေနတာတဲ့။ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာ သူရဲေကာင္း က်န္စစ္သား လုပ္တမ္း ကစား ပါလား ေျပာေတာ႔ က်န္စစ္သားကို မသိဘူး တဲ့ သားတို့ က တရုတ္သိုင္းကားပဲ ၾကည့္ ေတာ့ သိုင္းသူရဲေကာင္း က်န္ေက်ာင္းပဲ သိတာတဲ့ ေလ

သူက ပင့္သက္ ရွိဳက္ရင္းျငီးတြား စြာ ေျပာျပ ေနသည္ ျမန္မာျပည္ ကို လာ သြား တဲ့ ဂ်ပန္ လူမ်ိဳး ဓါတ္ပံု ဆရာ ယာမာမိုတို က နွိဳက္ကလပ္ တခုမွာ ရိုက္ ခဲ့တဲ့ ဓါတ္ပံု ေတြ ကို ဂ်ပန္မွာ ဓါတ္ပံု စာအုပ္ ႀကီး ထုတ္ ထားတယ္ ဒီ ေခတ္ ဒီ စနစ္ႀကီး ထဲက ဆယ္ေက်ာ္ သက္ လူငယ္ က ေလး ေတြ နဲ့ ဆယ္နွစ္ ဝန္းက်င္ ကေလး ေတြ ဟာ အ နာဂတ္ တိုင္း ျပည္ အတြက္ အမ်ိဳး သား ေရး စိတ္ ဓါတ္ ေတြ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမွဳ ေတြကို ေရွး ဘိုးေဘး ဘီဘင္ ေတြ လို မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ အျပည္႔ နဲ့ ဆက္လက္ ထိမ္း သိမ္း နိုင္ပါ့ မလား ဗ်ာ။ က်ြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး ဘိုး ေဘးဘီဘင္ေတြ ကိုလိုနီ ေပၚတူဂီ ဆန့္က်င္ေရးစစ္ပြဲဟာ နွစ္ေပါင္း ၃၅၀ တိတိ ေရွးက်ခဲ႔တယ္ ၁၉၆၃ ခုနွစ္ကမွ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မွာရွိတဲ႔ ေပၚတူဂီ ကိုလိုနီ အေျခခံ စခန္း တခုျဖစ္တဲ႔ ဂိုဝါနယ္ကို အိႏၵိယ အစိုးရက ရွင္းလင္း ဖ်က္သိမ္းျခင္းျပဳခဲ႔ရတာပါ။ တကယ္ ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ တစိပ္ တေဒသ ဟာ ၁၆၀၀ ခုနွစ္ ကတည္းက ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႔ ေအာက္ကို ေရာက္သြား ခဲ့ရျပီး က်ြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးေဘး ဘီဘင္ေတြက နယ္ခ်ဲ႔ ဆန့္ က်င္ ေရး အဲဒီ ကတည္းက ဆင္နြွဲ ခဲ့ ရတာပါ ၊ ၁၅ ရာစု ခန့္ေလာက္က ၊ အာဖရိက တိုက္ကို ပတ္ျပီး အိႏၵိယ သမုဒၵရာ နဲ့ အာရွတိုက္ကို စ တင္ ေတြ႔ရွိခဲ႔ တဲ့ ေပၚတူဂီ လူမ်ိဳးေတြဟာ တရုတ္ ၊ အိႏၵိယ ၊ အာရွ အေရွွ႔ ေတာင္ပိုင္း ေဒသ က်ြန္းစုေတြ ဆီ ကုန္သည္ေတြ အျဖစ္ သာသနာျပဳေတြ အျဖစ္ ပင္လယ္ဓါးျပ ေတြ အျဖစ္ လွည့္လည္ က်က္စား ခဲ့ ၾကတယ္
၁၆ ရာစု ဆန္းေလာက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ဘက္ ပင္ လယ္ ကမ္းရိုး တန္း ေဒသ မြန္ႀကီးအကဲမ်ား ထံနဲ့ ရခိုင္ ကမ္းရိုး တန္း ေဒသ ရခိုင္ အႀကီး အကဲ မ်ား ထံမွာ ေၾကး စား စစ္သား မ်ား အျဖစ္ အမွဳ ထမ္းခဲ့ၾကတယ္ ဖိလစ္ ဒီဘရစ္တို ေခၚ ငဇင္ကာ ဟာ ၁၅၉၀ ခုနွစ္ ေလာက္ မွာ ရခိုင္အႀကီးအကဲ မင္းဖေလာင္း ထံမွာ ေၾကးစား စစ္သား အျဖစ္ အမွဳထမ္း ခဲ့တယ။္ ဟံသာဝတီကို တိုက္ခိုက္ ဖ်က္ ဆီး ေတာ့ ငဇင္ကာကို ျမိဳ႔ ေစာင့္ အျဖစ္ ထား ခဲ့တယ္ အခြင္႔ ေကာင္းကို ေခ်ာင္း ေျမာင္း ေနတဲ့ ငဇင္ကာ ဟာ အႏၵိယနိုင္ငံ ဂိုဝါနယ္ မွာရွိတဲ႔ ေပၚတူဂီ ဘုရင္ခံ ခ်ဳပ္နဲ႔ အဆက္ အသြယ္ျပဳၿပီး သံလွ်င္ နယ္ကို ကိုလိုနီနယ္ အျဖစ္ အတိအလင္း ေၾကျငာ လိုက္တယ္ သက္တန္း ၁၃ နွစ္ ၾကာတယ္ ငဇင္ကာ ဟာ ဗုဒၶ ဘာသာ ဝင္ေတြရဲ႔ ဘုရားပုထိုးေတြ ကို ဖ်က္ ဆီးျပီး ဌာပနာ ေတြကို အတင္း အဓမၼ ယူတယ္ ၁၆၁၃ ခုနွစ္ မွာ ေညာင္ရမ္း ေဒသက ျမန္မာ အႀကီး အကဲ အေနာက္ဘက္လြန္ ကေန သံလွ်င္ ကို အေျခခံ စခန္း ျပဳလုပ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို စ တင္ျခိမ္းေခ်ာက္ ေနတဲ့ ငဇင္ကာ တို့ကို တိုက္ခိုက္ ေခ်မွဳန္း ပစ္ လိုက္ရတယ္ ဂိုဝါနယ္က စစ္ကူပို့ လိုက္တဲ့ စစ္သေဘ္ာ ၅ စင္း အနက္က ၄ စင္းကိုလည္း တိုက္ခိုက္ ဖ်က္ဆီး ျခင္းျပဳလိုက္ရတယ္ ဘိုးေဘး ဘီဘင္ တို့ ရဲ့ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ႏွင္႔ သူရဲေကာင္း စြမ္းရည္မ်ား ကို ၾကား သိ ရ ေသာ အခါ က်မ ေသြးမ်ား ပူေနြးဆူပြက္ လာ သကဲ့ သို့ ခံစား လိုက္ရ ပါ ေတာ့ သည္။

58 comments:

ဖိုးစိန္ said...

အမေရ..လာဖတ္သြားတယ္..အရမ္းဖတ္လို ့ေကာင္းတာပဲေနာ္

ဖိုးစိန္ said...

နံပတ္မွာ (၁) ..
ဗဟုသုတေတြအမ်ားႀကီး ရလိုက္တဲ့အတြက္
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္အမေရ..

megumi said...

စာထဲမွာ ေမွ်ာပါသြားတယ္သိလား။ စာေရးအရမ္းေကာင္းတာပဲ။ အျမဲလာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္မန္႕သာ မေရးျဖစ္တာ။ ဟိ ဟိ၊ စိတ္ဆိုးနဲ႕ေနာ္။

အလင္းေရာင္ said...

အလည္ေရာက္ပါတယ္မမေရ က်န္မာေတာ္မႈပါရဲ႕လား စာေမးပြဲလည္း ေျဖႏိုင္ပါေစဗ်ာ... စာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ေရးႏုိင္ပါေစ။ သုံးရက္ျပည့္သြားျပီးလား..ဟဲဟဲ

အၿပံဳးပန္း said...

က်န္ေက်ာင္းကိုသိ
က်န္စစ္သားကိုမသိ
ဒီလိုကေလးေတြဟာ
သူရဲေကာင္းအစစ္အမွန္ဆိုတာကို
သိႏိုင္နားလည္ႏိုင္ခြင့္ရွိရင္၊

ႏိုက္ကလပ္မွာ
ေပ်ာ္ပါးသူ
လူငယ္လူရြယ္မ်ားဟာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘာလုပ္ေနတာလဲဆိုတာကို
အမွန္အတိုင္းသိတယ္ဆိုရင္

အားလံုးေကာင္းသြားမွာပါ။

ေတြးမိသလိုေရးၾကည့္တာပါ....မ။

လင္းဒီပ said...

“ဒီေခတ္ ဒီစနစ္ႀကီး ထဲက ဆယ္ေက်ာ္ သက္ လူငယ္ ကေလးေတြ နဲ႔--ဆယ္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ ကေလး ေတြဟာ အနာဂတ္ တိုင္းျပည္ အတြက္ အမ်ိဳး သား ေရး စိတ္ဓါတ္ေတြ---အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမွဳ ေတြ--ကို--ေရွး ဘိုးေဘးဘီဘင္ ေတြ လို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ အျပည္႔နဲ႔ ဆက္လက္ ထိမ္းသိမ္း ႏိုင္ပါ့မလား--ဗ်ာ”

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာလည္း အျမဲေတြးပူေနမိတယ္အစ္မ..
ကေလးေတြက က်န္စစ္သားထက္ က်န္ေက်ာင္းကို ပိုသိေနတာမ်ိဳးေတြက ေကာင္းေတာ့မေကာင္းဘူး...
အားလံုး ဝိုင္းျပီး ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းၾကရမယ္လို႕ ထင္ပါတယ္.။

လင္းဒီပ said...

အစ္မစာေတြက အတက္ေႏွးေပမယ့္ တင္လိုက္ရင္ အႏွစ္ေတြခ်ည့္ပဲ..

အလွတရား said...

သီအိုရီထဲမွာ တဖြဖြ ဂလုိဘယ္လုိက္ဇ္ ေနလြန္းလုိ႔ ..
(စာကုိးစာကားကလည္း ရွိေနေလေတာ့) ေခတ္ပညာတတ္ပီပီ ေယာင္ခဲ့ဖူးတယ္ဗ်ာ..

ခင္မင္ရတဲ့ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးေလးက ပယင္းေယာင္ ယမကာ ခြက္ေလး ကုိ ခပ္ရြရြေလးကုိင္ထားလုိ႔ ယမကာ လုလင္မေလး လုပ္ေနတာ ျမင္လုိက္ရေတာ့ မွ က်ေနာ္ ေရလုိက္လြဲေနတယ္လုိ႔ စေတြးမိတာ။

အမိေျမနဲ႔ ေ၀းလာမွ ျမင္သထက္ ျမင္မိလာတယ္

အင္းခုေတာ့.. ဆူေ၀ေနတဲ့ စိတ္ ခံစားခ်က္ေတြ ကေန တည္ျငိမ္တဲ့ ဘ၀အေတြးေတြ ေရာက္ရွိသင ့္ေရာက္ရွိထုိက္တဲ့ အရြယ္လည္း ေရာက္လာပါျပီ..။ ငယ္သူေတြဟာ မရုိင္းၾကပါဘူး ..
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ေရလုိက္နည္းနည္း လြဲတတ္တာ သဘာ၀ပါပဲ။

ဆန္းသစ္တီထြင္တတ္ တဲ့ လူငယ့္အရည္အခ်င္း
ေတြကုိ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔ အားျပဳ ပံ့ပုိးေပးလုိက္ရလုိ႔ကေတာ့ဗ်ာ..

..ခုထိလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔ အညီဆုံးႏုိင္ငံလုိ႔ ယုံၾကည္ပါေသးတယ္ ..

chocothazin said...

စာေတြလာဖတ္တယ္ မသက္ဇင္

အိျႏၵာ said...

အစ္မေရ...

အႀကံေလးေပးခ်င္တာက..
အစ္မ..လံုးခ်င္းပံုစံမ်ိဳးေလး..စာအုပ္ထုတ္ပါလားဟင္..
သမိုင္းေၾကာင္းေတြလဲ..သိရ..
ဖတ္လို႔ေကာင္း..မွတ္ဖို႔ေကာင္းျပီး..
သမိုင္းကို..သမိုင္းလိုဖတ္ေနစရာမလိုပဲ..
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး...စိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ထည့္ေပးတဲ့စညအုပ္ေလးမို႔
သိမ္းကို သိမ္းထားသင့္တာပါ..။

စာအုပ္ေလးစီစဥ္ျပီးျဖန္႔ေပးမယ္ဆိုရင္...
အားေပးဖို႔ေစာင့္ေနပါတယ္..ေနာ....

မေနာသား said...

အမေရ ..စာလာဖတ္သြားပါတယ္ ခင္ဗ်ာ စာအေရးအသားေတြ နဲ႔ စာသားေတြက တကယ္႔ကို မွတ္သား အတုယူစရာေတြပါပဲ ခင္ဗ်ာ....

ခင္မင္စြာျဖင္႔

မေနာသား

မိုးခါး said...

မေရ .. အမဆီေရာက္ရင္ ပုဂံပံုရိပ္ေတြ ျမင္ေယာင္လာတယ္ .. ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈေနပါတယ္ေနာ္ .. း)

ေႏြးေႏြးသဲမြန္ said...

မ ေရ...ေမ်ာသြားတယ္... ဆက္ေရးေနာ္...
ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစ...

Nge Naing said...

မသက္ဇင္ေရ လာဖတ္သြားပါတယ္။ C-Box မရွိလို႔ ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ေပမယ့္ အျမဲေရာက္ပါတယ္။ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးေတြက က်န္စစ္သားကို မသိဘူးဆုိတာ ၀မ္းနည္းစရာပဲ။ ကၽြန္မတို႔ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ သူငယ္တန္းကေန ၁၀ တန္းအထိ က်န္စစ္သားကို မသိသူတေယာက္မွ မရွိဘူး။ ေက်ာင္းအသင္းနာမည္မွာ က်န္စစ္သား၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားနဲ႔ ဗႏၶဳလဆိုၿပီး က်န္စစ္သားက ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိေနေတာ့ က်န္စစ္သားအသင္းမွာ မဲက်တဲ့သူက တျခားအသင္းေတြမွာ က်တာထက္ ပိုၿပီး ဂုဏ္ရွိသလို ခံစားရတယ္။ သသက္ဇင္ ပို႔စ္ကို ဖတ္ရေတာ့ သံလ်င္ျမိဳ႔က ေက်းသြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီးကို အရည္က်ိဳၿပီး အေျမွာက္သြန္းလုပ္ေနေသာ ငဇကၤာ ဆိုတဲ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ရတဲ့ သမိုင္းဖတ္စာအုပ္ထဲက ပံုကို ျပန္ျမင္ေယာင္ မွတ္မိေနေသးတယ္။ ဆက္လက္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈ အားေပးေနပါတယ္။

ss said...

အစ္မ လာလည္သြားပါတယ္။ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။

Phyo Evergreen said...

ကၽြန္ေတာ္ဒီအတိုင္းဘဲေပးလိုက္တာဘဲ..။ ကၽြန္ေတာ္ေပးၿပီးေနာက္ ခဏေနၿပန္ၾကည့္ေတာ့ errorၿဖစ္ေနတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တုန္းက ပို႔စ္ကစာေတြမညီဘူး.. အေပၚပိုင္းတ၀က္ကစာလံုးေတြ ကၾကီးေနတယ္..။

Dr. Win Thein said...

အသိပညာေပး ေဆာင္းပါးေတြ ေရးေပးေနတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ မသက္ဇင္.. အျမဲ က်န္းမာေပ်ာ္႐ႊင္ႏိုင္ပါေစ..

kiki said...

မမသက္ဇင္ေရ ..သမိုင္းေၾကာင္းအဆီအႏွစ္ေတြတဝၾကီးနဲ ့ႏွင္းဆီပြင့္ဖတ္ေပၚကပ်ားရည္စက္ေလးေတြကို ေန ့စဥ္လို လာဝဲေသာက္သံုးပါတယ္ေနာ္။
အင္း..ဟုတ္ပ ..ေရးစရာ စီဗံုးရွာမေတြ ့လို ့ မမေရ..

Dream said...

တီတီဇင္ေရ.. တေခါက္လာ အသိတရား တခုတုိးလုိ႔ ပိုေက်းဇူးတင္မိပါတယ္...

အာ၀ါးးးး တီဇင္

ss said...

ဟုတ္ကဲ့ပါ အစ္မ link ၿပီးသြားပါၿပီ။ စာေလးေတြကို လည္းထပ္ဖတ္သြားပါတယ္။

စိုင္းစိုင္းလား႐ွဳိး said...

အမေရ လာဖတ္ပါတယ္။ မသိတာေလးေတြ သိခြင့္ရတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ...

TTK said...

စာေတြဖတ္ျဖစ္ပါတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕စာလုံးေတြတုိက္ရုိက္ဖတ္မရတာနဲ႕ ေကာ္ဖီလုပ္ျပီးမွ ျပန္ဖတ္ပါတယ္၊ က်ေနာ္စက္ေၾကာင့္ထင္ပါတယ္၊ စာေတြမ်ားမ်ားေရးနုိင္ပါေစ

ဆန္းဝင္း said...

အစ္မ မသက္ဇင္ေရ…
က်ေနာ္ စာေတြ လာဖတ္ပါတယ္။ အစ္မစာေတြ ဖတ္ရတာ ေကာင္းပါတယ္။
ေျပာျခင္တာေလး တစ္ခုရွိတယ္။ သီတဂူဆရာေတာ္ မိန္႔ခဲတဲ့ စကားေလးေတြပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ေလာက္ကေပါ့။ အာနႏၵာဘုရားမွာ မထင္မွတ္ပဲ ဆရာေတာ္ ႀကီးကုိဖူးေတြ႔ရတယ္။ ဆရာေတာ္ နဲ႔အတူ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ လည္းပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကုိဖူးျခင္တဲ့စိတ္နဲ႔ က်ေနာ္ ေဘးနား ခပ္လွမ္းလွမ္းက လုိက္ေနခဲ့တယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္႔တယ္..
ပုဂံမွာ ဘုရားေတြ အမ်ားႀကီး ။ ဘုရားနံပါတ္ေတြေပးၿပီး ဘုရားအမွတ္(၁၊၂၊၃) ေပးတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
အစားထိုး ျပင္ဆင္မႈ (Restoration)
ထန္းသိမ္းမႈ (Maintenance) ဆုိတာကုိ နားလည္သေဘာေပါက္သင့္တယ္။
ေရွးေဟာင္းအေမြႏွစ္ ကုိ ထိန္းသိမ္းတာ ေကာင္းတယ္။ ဘုရာ ငုတ္တုိ ကုိ အမုိးအကာ နဲ႔ ထိမ္းသိမ္းသင့္တာ။ ေရွးကာလ အတန္ၾကာက အုတ္ ပတ္က်ားအတ္ ႏွစ္ခုၾကား သရုိးသစ္ျဖည့္ၿပီး ျပန္ေစ့တဲ့ အလုပ္ဟာ ထိန္းသိမ္းရာမေရာက္ပဲ ဖ်က္စီးရာ ေရာက္တယ္။

အဲဒီလုိ လုပ္ေနတဲ့ အေျခေနအေပၚမွာ ဘယ္လုိျမင္လည္းဗ်။ က်ေနာ္ေတာ့ ပုဂံက ဘုရား ကန္ထရုိက္ေတြ အေၾကာင္းသိထားေတာ့ ရင္နာတယ္ဗ်ာ..

GreenGirl said...

အဲ့ဒီလို ကေလးေတြ မ်ားေနျပီ အစ္မေရ...
က်န္စစ္သားကို မဆိုနဲ႔ ဦးေအာင္ေဇယ်ဆိုတာ ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးလာတဲ့ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားကိုေတာင္ စာသင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္ :(

win latt said...

အမေရ...
ငဇင္ကာ နဲ႔လာေတြ႔သြားတယ္...။ေမ့ေနတာေလးေတြ အစျပန္ေဖၚေပးလိုက္သလိုပါပဲ..ေက်းဇူးပါ အမေရ...က်န္းမာပါေစ...။

ေမာင္ေကာင္း said...

အမေရ.. အခုလို အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ကာကြယ္တတ္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးလိုအပ္ပါတယ္.. အေရးအသားေတြလည္း ေကာင္းပါတယ္..အားေပးလ်က္ပါ.. လာလည္ပါဦး.. www.dhammametta.co.cc

ဖိုးဂ်ယ္ said...

အမေရ ခရီးသြား မွတ္တမ္းေလး လာလာဖတ္တယ္ဗ်

aung oo said...

မဂၤလာပါ အစ္မ...
က်န္းမာသုချပည့္၀ႏုိင္ပါေစ...
အခုမွ ပထမဆံုးအၾကိမ္ Comments ေရးဖူးတယ္။ အရင္က ေတာ့ စီေဘာက္မွာပဲ ေရးျဖစ္တာမ်ားတယ္ေလ။
ျမန္မာႏိုင္ငံသား တေယာက္အေနနဲ႔ သိသင့္ သိထုိက္တဲ့ စာေတြကုိ ၾကိဳးစားၿပီး ေရးသားေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Upasaka said...

ေရာက္ လာ ပါတယ္ မသက္ ဇင္...
အေျခေေနဆိူး လြန္းေနတဲ့connection ေတြေၾကာင့္ မလာ နိုင္ ေပမဲ့ စိတ္ ထဲကေတာ့ ေန႔တိုင္းေရာက္ ျဖစ္ ပါတယ္..ပ်က္သုံးစျပဳေနျပီျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားယဥ္
ေက်းမႈကို ျပန္ ျပီး ထိန္းသိန္းေစ ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ နဲ႕ေရွးျမန္ေတြရဲ႕ သစၥာၾကီးမႈေတြ ရုိးသား ျမင့္ျမတ္မႈေတြကို ပုဂံမွာ ျပန္ ျမင္ေနရ ပါ ပေကာ မသက္ ဇင္ ေရ။

တားျမစ္ ထားေသာ... said...

က်န္ေက်ာင္းႏွင့္ကေလးငယ္။
ဘိုးေဘးဘီဘင္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရးသူရဲေကာင္းမ်ား။
လူလတ္တန္းအရြယ္ (အားအင္ အျပည့္ျဖိဳးဆံုးအရြယ္) ခ်စ္သူႏွစ္ဦး။

ဆက္လက္လို႔ ႐ႈစားခ်င္ေသးပါေၾကာင္း။

သုခမိန္(E-Journal)

MrDBA said...

သမိုင္းနဲ႔ပါတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတမ်ား အျမဲလာဖတ္ေနပါေၾကာင္း။ ေကာင္း၍ ၾကိဳက္ေသာေၾကာင့္ အေထြအထူး မေျပာေတာ့ပါေၾကာင္း။ ႏႈတ္မဆက္မိေသာ္လည္း အျမဲဖတ္ေၾကာင္း။

အလွတရား said...

ထပ္ေရာက္ပါတယ္။
ကုိယ္ေရာစိတ္ပါခ်မ္းေျမ႔ပါေစ။

ျမတ္သြယ္ said...

စာလာဖတ္သြားပါတယ္ အစ္မသက္ဇင္ း)

kabrmakyay said...

ကမၻာမေၾက “မဲဆြယ္ျခင္း”
ခုတေလာ လံု႕လေကာင္းေနလို႕ အမေရ

သစၥာ said...

ဒီ ေခတ္ ဒီ စနစ္ႀကီး ထဲက ဆယ္ေက်ာ္ သက္ လူငယ္ က ေလး ေတြ နဲ႔--ဆယ္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ ကေလး ေတြ ဟာ အ နာဂတ္ တိုင္း ျပည္ အတြက္ အမ်ိဳး သား ေရး စိတ္ ဓါတ္ ေတြ--အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမွဳ ေတြကို--ေရွး ဘိုးေဘး ဘီဘင္ ေတြ လို မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ အျပည္႔ နဲ႔ ဆက္လက္ ထိမ္း သိမ္း ႏိုင္ပါ့ မလား ဗ်ာ-

ေကာင္းလိုက္တာ
အမွန္ေတြ

ss said...

လာေရာက္ ဖတ္ရူသြားပါတယ္ အစ္မ။

မဆုမြန္ said...

အစ္မ မသက္ဇင္ေရ စာလာဖတ္ပါတယ္..ကၽြန္မေသြးမ်ား ပူေႏြး ဆူပြက္လာသကဲ့သို႕ ခံစားရတယ္ဆိုတဲ့ အဆံုးပိုင္းမွာ ၾကက္သီးထမိတယ္...

ဖိုးစိန္ said...

ေနာက္တစ္ေခါက္လာေမႊဖတ္ပါတယ္အမေရ..
ေနေကာင္းတယ္ဟုတ္လားဗ်..
ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေၿမ့ပါေစဗ်ာ
ခင္မင္ေလးစားတဲ့
ဖိုးစိန္

julyblog@gmail.com said...

nay Kaung Lar....
good tal

kiki said...

ခ်ိဳျမိန္ဖြယ္ရာ ေနာက္ထပ္ ပ်ားရည္စက္မ်ားကို ေသာက္သံုးရန္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ မမသက္ဇင္ေရ....

ထင္လင္းေအာင္ said...

အဆက္ေလးေတြလာဖတ္ပါတယ္....အမ

မိုးတိမ္ညိဳ said...

အစ္မသက္ဇင္ေရ ဆက္ပါဦးဗ်။

ကလူသစ္ said...

ခဏခဏ လာလည္တာေက်းဇူးပါဗ်ာ။ ကလူသစ္ဘေလာ႔ဂ္က ပထမဆံုးပို႔စ္ကေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ေျပာင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပို႔အသစ္က ဒုတိယေျမာက္ပို႔စ္ကေန စပါတယ္ဗ်ာ။ :)

ေန႕အိပ္မက္ said...

မမေရ... က်န္စစ္သားမသိတာ.. ကေလးေတြရဲ႕အလြန္လည္းျဖစ္သလို.. ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရုပ္သံေဖ်ာ္ေျဖမႈအားနည္းတာေၾကာင္႕လည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္.... သူမ်ားႏုိင္ငံေတြက ရုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႕ ႏုိင္ငံ႕အေၾကာင္းအလွခ်ည္းပဲ ျပႏုိင္တယ္ေလ.... ေန႕အိပ္မက္လည္း ဒီကိစၥကိုစိတ္ပူပါတယ္... ဒါေပမဲ႕ က်န္စစ္သားမသိတဲ႕ ကေလးေတြထက္... က်န္စစ္သားဘာေတြလုပ္ေပးခဲ႕လဲမသိတဲ႕ လူၾကီးတခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရတာ ပိုစိတ္ေမာပါတယ္....

ဒီကိစၥမ်ိဳးကိုေျဖရွင္းဖုိ႕က လူငယ္ေတြေရာ၊ ကေလးေတြေရာ၊ သူတို႕ေတြကို အသိလက္ဆင္႕ကမ္းေပးတဲ႕ လူၾကီးေတြေရာ အားလုံးမွာတာ၀န္ရွိတယ္ထင္ပါတယ္... ခုေခတ္လူၾကီးေတြက ကေလးေတြကို က်န္စစ္သားအေၾကာင္းေျပာျပရမွာထက္ ကိုရီးယားကားတူတူၾကည္႕ဖုိ႕ပဲ စိတ္၀င္စားေနၾကတာကိုး... :(

kabrmakyay said...

မဂၤလာပါအမ
ၿမိတ္ကြ်န္းစုႏွင့္ပါတ္သက္လို႔ ဆလံုလူမ်ိဳးအေၾကာင္း ေရးရာမွာပါခဲ့တဲ့ “သံပခ်ဳပ္”ဟုေခၚေသာ ေရေအာက္က်မ္းျပင္မွ သက္ရွိသတၱ၀ါတမ်ိဳးအေၾကာင္း ပါသည္ကို စာဖတ္သူအခ်ိဳ႕က စိတ္၀င္စား ၿပီး
ေမးျမန္းသည္မ်ားရွိပါသည္။
ေမးလာသည္မ်ားကိုေျဖၾကားလက္စ ႏွင့္ သံပျခဳပ္ အေၾကာင္း မွတ္စုမ်ားျပန္ရွာထုတ္ကာ ပို႕စ္တခုအျဖစ္သီးျခား
ထပ္တင္ ေပးထားပါသည္။
အမစိတ္၀င္စားမယ္ထင္လို႔ ရီပို႔လာလုပ္ေၾကာင္းပါ။

kbk

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ

may said...

မမေရ..

ျပန္ခါနီးမွာစာေတြ အားပါးတရဖတ္သြားတယ္.
စာေရးေကာင္းၿပီး ဗဟုသုတေတြအမ်ားႀကီးေပးတဲ့
အတြက္ေမ့ႏိုင္မယ္မထင္ေတာ့ဘူး.
အေ၀းတစ္ေနရာကေန စာေကာင္းေလးေတြဖတ္ရင္း သတိရေနမယ္ေနာ္.

အိပ္မက္နိဒါန္း

mm thinker said...

Context ကို အထက္မွာ ေတာ္ေတာ္ ေဆြးေႏြးထားၾကတဲ့အတြက္ ဆက္ မေဆြးေႏြးေတာ့ပါ။

ေရးဟန္မွာ ဆိုဖီရဲ့ကမာၻဆိုတဲ့ ဂ်ိဳ႕စတိန္း ဂါဒါရဲ့ စာအုပ္ကို သတိရပါတယ္။

ေကာင္းပါတယ္။ အားေပးေနတယ္။

သင္ကာ

ဆန္းဝင္း said...

အစ္မ မသက္ဇင္..
ဆြယ္ေတာ္ေလးဆူး လုိ္က္မပုိ႔ဘူးလား..
ဆြယ္ေတာ္ေလးဆူ မနက္ပိုင္း အတြင္ ဖူးရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္။
ေရႊစည္းခံု
တူရႊင္းေတာင္.
ေလာကနႏၵာ
တန္႔ၾကည့္ေတာင္ - ဖူးျဖစ္ေအာင္ဖူးေနာ္ .. ကင္မရာမင္း ကုိ လုိက္ပုိ႔ခိုင္းေပါ့။

ကိုရင္ေနာ္ခင္ေလးငယ္ said...

အစ္မေရ...
မႀကီးအိႁႏၵာ ေျပာသလို သမိုင္းကို..သမိုင္းလိုဖတ္ေနစရာမလိုပဲ..
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး... စိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ေပးတဲ့ စာအုပ္လိုမ်ိဳးေလး သိမ္းထားခ်င္တယ္..

လံုးခ်င္းစာအုပ္ ထုတ္ေနာ္.. အားေပးမယ္..

စကားမစပ္.. ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ Tag ထားေသးတယ္.. အားရင္ေရးေပးပါေနာ္..

ခင္မင္ေလးစားခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္

ကိုရင္ေနာ္ခင္ေလးငယ္

Mr.Zaw Min Aung said...

လူငယ္ယဥ္ေက်းမွူ ေနနဲ႔ကေတာ႔ ႏိုက္ကလပ္မွာ အဲ႔ဒီလိုျဖစ္ေနတာ ေတာ႔ၾကာပါျပီ။ ဒါေပမယ္႔ ေခတ္ေနာက္ၾကတယ္ေခၚမလားပဲ အဲ႔ဒီကိုတခါမွမေရာပ္ဖူးဘူး ။ဒါလဲ ပဲမ်ိဳးရိုး အေမြ အႏွစ္ နဲ႔ လူမ်ိဳး ဂုဏ္ကိုထိမ္းသိမ္းတယ္လို႔ေခၚ ႏိုင္မလားအမ ။

စဥ္းစားရင္း ျဖင္႔
ေမာင္ေဇာ္မင္းေအာင္

အ႐ုပ္ကေလး said...

ေရးသားထားတာေလးကို ဖတ္ရင္း အသိပညာတိုးသလို
စကားလံုး သံုးထားတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေလးေတြမွာ
စကားလံုး သိပ္သည္းမႈေလးေတြ လွတယ္ ..။

စာဖတ္ရတဲ့ အႏွစ္သာရအတြက္ ရ႐ွိခံစားရတဲ့ ဗဟုသုတေလးက တန္ဘိုး႐ွိလွပါတယ္ ..။

ဆက္လက္လို႔ ေဖၚေဆာင္မယ့္ ပို႔စ္ေလးေတြကို အားေပးေနမယ္ အစ္မ ..။

December Cinderella said...

မသက္

လံုးခ်င္းဖတ္ခ်င္တယ္ .. (အားမရလို႔)

ခင္တဲ့
မဆင့္

ေနေဒးသစ္ said...

တကယ္ပဲ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ က်န္စစ္သားကို မသိၾကေတာ့ဘူးလား .... အေနာ္ရထာကို ေမ့ေနၾကၿပီလား အေလာင္းမင္းတရားကို သတိမရၾကေတာ့ဘူးလား ... မေျပာေတာ့ပါဘူးေလ ... ေျပာရင္ ႏိုင္ငံေရးေတြ ႏြယ္ကုန္ပါ့မယ္ :D ဓာတ္ပံုေတြကို ၾကည့္ၿပီး ရင္ေလး မိပါတယ္ တကယ္ ...

-----ဧဏီမင္း said...

မေရ...လာလည္တယ္ဗ်ေနာ္.. ဂ်ပန္ဓာတ္ပုံဆရာက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ရုိက္တယ္ဆုိတာ မသိရေပမ့ဲ ပုံေတြကုိၾကည့္ရတာ အနညး္ဆုံး ၇.ႏွစ္ ၈.ႏွစ္ေလာက္ရွိျပီထင္တယ္ေနာ္.. အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာင္ ဒီလိုျဖစ္ေနယင္ ခုေနမ်ား ဘယ္လုိေနမလဲ..က်ေနာ္ေတာ့ မေတြးရေပါင္ဗ်ာ...
ဘယ္သူေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါသလဲ..လုိ့ပဲ ေမးခ်င္ေတာ့တယ္..

Canada Myanmar Group said...

သႀကၤန္မွာ ဘာ အထူး ေလးေတြရးဦးမလဲ လို ့လာ ရင္း ဓါတ္ပံု ေလးေတြ စိတ္၀င္စားတာ နဲ ့...ဟီး....

Nyi Nyi Myanmar said...

ဓာတ္ပံုလဲတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာတာပဲေနာ္ :(

Nyi Nyi Aung said...

ေပၚတူဂီ လူမ်ဳိး ဖိလစ္ ဒီဘရစ္တို ေခၚ ငဇင္ကာ ဟာ ၁၅၉၀ ခုႏွစ္ --- Please correct the Year as 1509. Thanks

TTT said...

ငဇင္ကာ
ငဇင္ကာ ဟူသည္၊ ဒီဘရီတုိ (Filip de Brito Nicote) ပင္ ျဖစ္သည္ဟူေသာ အမ်ား အယူအဆ မွားေလဟန္၊ မႏၱေလး ပိဋကတ္ေတာ္ ျပန္႕ပြားေရး ပုံႏွိပ္တုိက္မွ၊ (၁၉၅၃ တြင္) မႏၱေလး တကၠသုိလ္ သုေတသန အဖြဲ႕ စာစဥ္ (၂) အျဖစ္ျဖင့္ ပုံႏွိပ္ ထုတ္ေဝေသာ၊ ပါေမာကၡ ဦးခ်မ္းျမ တည္းျဖတ္သည့္ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္ရွင္ေနာင္ဆုိရတုမ်ား စာအုပ္၊ နိဒါန္း စာမ်က္ႏွာ ၂၆ မွ ၂၈ ထိ 'ကုလား ငဇင္ကာ' ဟူေသာ စာပုိဒ္၌၊ ေရးသား ပါရွိသည္။ ဦးခ်မ္းျမပင္၊ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံ သုေတသန အသင္း အတြက္၊ အဆုိပါ ရတုမ်ားကုိ တည္းျဖတ္ ေပးခဲ့စဥ္ ကလည္း၊ အထက္ပါ အယူအဆကုိ နိဒါန္း၌ တင္ျပ ခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဦးခ်မ္းျမသည္ ရန္ကုန္ သူရိယတုိက္မွ ၁၉၁၈ ခု ပုံႏွိပ္သည့္၊ ဘုရင္ဂ်ီ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေဒါင္ဘီနာရွဴႏွင့္ အခြန္ဝန္ သီရိေဇတရတ္ေက်ာ္တုိ႕ ဘာသာျပန္ေသာ ေပါတုဂီ ရာဇဝင္ကုိ ကုိးကားလ်က္၊ ငဇင္ကာ ဟူေသာ အမည္သည္ မူရင္း ဇြင္ကာကူမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အမည္ျဖစ္၍၊ ဒီဘရီတုိ ဆုိသူႏွင့္ မဆုိင္ဟု ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။