ေရွး ေဟာင္း ပ်ဴ လူမ်ိဳး မ်ား နည္း တူျမန္မာ နိုင္ငံ သ မိုင္း နွင့္ ေထရ ၀ါရ ဗုဒၶ ဘာသာ သာသနာ ကို အေျခခံအုတ္ ျမစ္ ခ်ေပး ခဲ့သူ လူမ်ိဳး ၾကီး တမ်ိဳး မွာ မြန္ခမာ အနြယ္၀င္ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားျဖစ္သည္။ အေရွ့ အာရွ တိုက္ ဆိုင္ရာ သမိုင္း ပညာရွင္ မ်ားျဖစ္ၾက သည့္ အိုနယ္လုစ္နွင့္ ဟာဘတ္ ေအစတက္ တို ့က အာ ရွတိုက္ ေတာင္ ပိုင္း ေဒသမ်ား သို ့ဦးစြာ ၀င္ေရာက္လာ သည့္ ေမာင္းဂြတ္ အနြယ္၀င္မ်ား ဟု ဆိုၾကသည္ သို ့ေသာ္ တိဗက္ တ ရုတ္ နွင့္ ထိုင္း တရုတ္ အနြယ္၀င္ မ်ား နွင့္မ ဆိုင္ပဲ ၾသစထရို ေအရွတစ္ အုပ္စု၀င္ လူမ်ိဳးႏြယ္ မ်ား အ ျဖစ္ မြန္ ခမာလူမ်ိဳး မ်ားအား သတ္မွတ္ၾကသည္။
အိႏၵိယျပည္ ဒဏၡိဏ ကုန္းေျမ တ၀ိုက္ ရွိ မြန္းဒတ္စ္ လူမ်ိဳး မ်ား ၊ ဘဂၤလား နယ္ရွိ ဆန္သာလ္ လူမ်ိဳး မ်ား ၊ အာ သံနယ္ ရွိ ခါဆီး လူမ်ိဳးမ်ား ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရွိ ပေလာင္ ။ ၀ ။ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားသည္ မူလ က လူမ်ိဳး တမ်ိဳး တည္းျဖစ္ လိမ့္မည္ဟု ယူဆၾကသည္။ သို ့ေသာ္ အာရွ တိုက္ေတာင္ပိုင္း သို ့၀င္ေရာက္ လာၾက ရင္း အိႏၵိယ ၊ ျမန္မာ ၊ အင္ဒို ခ်ိဳင္းနား က်ြန္းဆြယ္ ေဒသမ်ား သို ့ျပန္ ့နွံ ့သြားၾက သည္ဟု သမိုင္း သုေတ သီမ်ား က ယူဆၾကသည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း သို ့ ၀င္ေရာက္ မလာခင္ က ငွင္း တို ့နွင့္ အ နြယ္တူ ခမာလူမ်ိဳးမ်ား နွင့္ အတူ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား တ၀ိုက္ တြင္ ေနထိုင္ ခဲ့ၾကေၾကာင္းသ မိုင္း ၀င္ အ ေထာက္ အ ထားမ်ား ေတြ ့ရွိ ရ သည္။ ၁၃ ရာစု ေလာက္ က မွ ယိုးဒယား ( ထိုင္းလင္း ) မ်ား ဝင္ ေရာက္ ေနထိုင္ၾက သည္။
အိႏၵိယျပည္ ဒဏၡိဏ ကုန္းေျမ တ၀ိုက္ ရွိ မြန္းဒတ္စ္ လူမ်ိဳး မ်ား ၊ ဘဂၤလား နယ္ရွိ ဆန္သာလ္ လူမ်ိဳး မ်ား ၊ အာ သံနယ္ ရွိ ခါဆီး လူမ်ိဳးမ်ား ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရွိ ပေလာင္ ။ ၀ ။ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားသည္ မူလ က လူမ်ိဳး တမ်ိဳး တည္းျဖစ္ လိမ့္မည္ဟု ယူဆၾကသည္။ သို ့ေသာ္ အာရွ တိုက္ေတာင္ပိုင္း သို ့၀င္ေရာက္ လာၾက ရင္း အိႏၵိယ ၊ ျမန္မာ ၊ အင္ဒို ခ်ိဳင္းနား က်ြန္းဆြယ္ ေဒသမ်ား သို ့ျပန္ ့နွံ ့သြားၾက သည္ဟု သမိုင္း သုေတ သီမ်ား က ယူဆၾကသည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း သို ့ ၀င္ေရာက္ မလာခင္ က ငွင္း တို ့နွင့္ အ နြယ္တူ ခမာလူမ်ိဳးမ်ား နွင့္ အတူ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား တ၀ိုက္ တြင္ ေနထိုင္ ခဲ့ၾကေၾကာင္းသ မိုင္း ၀င္ အ ေထာက္ အ ထားမ်ား ေတြ ့ရွိ ရ သည္။ ၁၃ ရာစု ေလာက္ က မွ ယိုးဒယား ( ထိုင္းလင္း ) မ်ား ဝင္ ေရာက္ ေနထိုင္ၾက သည္။
အင္ဒို ခ်ိဳင္းနား က်ြန္းဆြယ္ မဲနံျမစ္ ၀ွမ္းေဒသ တ၀ိုက္ တြင္ ေရွးေဟာင္း မြန္လူမ်ိဳး မ်ား နွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ျမိဳ ့ေဟာင္းျမိဳ ့ပ်က္ မ်ား ၊ ဘာသာ ကိုးကြယ္ မွဳ ဆိုင္ရာ ၊ ေရွးေဟာင္း ေက်ာက္စာ မ်ား ကို ေတြ ့ရွိရသည္။ မြန္ရာဇ၀င္ ေဟာင္း မ်ား ၌ မဲနွံျမစ္၀ွမ္း ေျမာက္ပိုင္း ေဒသ ကို ေယာနက တိုင္း ဟရိပုဥၥျပည္နယ္ ၊ ေတာင္ ပိုင္းေဒသကို အယ ဇၥ်ယ တိုင္း ဒြါရ၀တီျပည္နယ္ ဟု ေရးသား ေဖၚျပ ၾကျပီး အာရပ္ ခရီးသြား မွတ္တမ္း မ်ား တြင္ လည္း သု၀ဏၰဘုမၶိ တိုင္း ၏ ၾကီး က်ယ္ ခန္းနား ပံု ကို ေရးသား ထားၾကသည္။ ေရွးေဟာင္း မြန္လူမ်ိဳး မ်ား သည္ အိႏၵိယ ေတာင္ပိုင္း ေဒသမ်ား နွင့္ကူးလူး ဆက္ဆံခဲ့ၾကျပီး ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာနွင့္ အျခား ယဥ္ေက်းမွဳ မ်ား ကိုျမန္မာ နိုင္ငံတြင္းသို ့တင္သြင္းခဲ့ၾကသည္။
က်မ္းကိုး
ရာဇဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံု ။ ဗညားဒလ
အေရွ႕ေတာင္အာရွ ရာဇ၀င္၊ ေဟာ-၁၉၅၅
အေရွ႕ေတာင္အာရွ ရာဇ၀င္၊ ေဟာ-၁၉၅၅
ျမန္မာ ရာဇ၀င္ (ဟာေဗး ၁၉၂၅)
မိတ္ဆိနာ-ေခတ္ဦး ဖုနန္-ဖန္-ပ်ဴ နွင့္ ရခိုင္ ယိုးဒယားသင္းဂ်ာနယ္။
မိတ္ဆိနာ-ေခတ္ဦး ဖုနန္-ဖန္-ပ်ဴ နွင့္ ရခိုင္ ယိုးဒယားသင္းဂ်ာနယ္။
3 comments:
အလြန္ရွည္လ်ားတဲ့ျမန္မာ့သမိုင္းကို လိုရင္း
ေရာက္ဖို ့ေကာက္ႏုတ္စုစည္းျပီး ဘေလာဂ္ေရး
ရတာမလြယ္ကူမွန္းသိပါတယ္၊ ႀကိဳးစားျပီး
စာဖတ္သူ ကိုသမိုင္းထဲ ဆြဲေခၚယူသြားႏိုင္တဲ့
မသက္ဇင္ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ဗ်ာ။
ဆက္ေရးပါ။ အားေပးေနပါတယ္။
အင္ဒို ခ်ိဳင္းနား က်ြန္းဆြယ္ မဲနံျမစ္ ၀ွမ္းေဒသ တ၀ိုက္ တြင္ ေရွးေဟာင္း မြန္လူမ်ိဳး မ်ား ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ၿမိဳ ့ေဟာင္းၿမိဳ ့ပ်က္ မ်ား ၊ ဘာသာ ကိုးကြယ္ မွဳ ဆိုင္ရာ ၊ ေရွးေဟာင္း ေက်ာက္စာ မ်ား ကို ေတြ့ ရွိရသည္။ မြန္ရာဇ၀င ္ေဟာင္း မ်ား ၌ မဲႏွံျမစ္၀ွမ္း ေျမာက္ပိုင္း ေဒသ ကို ေယာနက တိုင္း ဟရိပုဥၥျပည္နယ္ ၊ ေတာင္ ပိုင္းေဒသကို အယ ဇၥ်ယ တိုင္း ဒြါရ၀တီျပည္နယ ္ဟု ေရးသား ေဖၚျပ ၾကျပီး အာရပ္ ခရီးသြား မွတ္တမ္း မ်ား တြင္ လည္း သု၀ဏၰဘုမၶိ တိုင္း ၏ ၾကီး က်ယ္ ခန္းနား ပံု ကို ေရးသား ထားၾကသည္။
အရင္က သု၀ဏၰဘုမၶိ (သထံု ) ပဲထင္ေနမိတာ
အခုမွ မဟုတ္မွန္းသိေတာ့တယ္။
အေဟာင္းေတြပဲ ျပန္ဖတ္ေနရတယ္။
အသစ္ေရးပါအံုး။
Post a Comment