ေရွး နွစ္ ေပါင္း ငါး ေထာင္ ေလာက္ က အင္ဒို အာရိယန္ လူမ်ိဳး မ်ား ဂဂၤါ ၊ အိႏၵိယ နိုင္ငံ အိႏၵု ျမစ္၀ွမ္း မ်ား သို ့မ
၀င္ ေရာက္ မျပန္ ့နွံ့ မီနွင့္ ေမာင္းဂြတ္ အနြယ္၀င္ မ်ား အာရွ တိုက္ အေရွ ့ပိုင္း အေရွ ့ေတာင္ပိုင္း မ်ား သို ့မ၀င္ ေရာက္ မျပန္ ့နွံ့ေသး မီ က ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ေက်ာက္ လက္နက္ မ်ား အသံုး ျပဳ ခဲ့ သည့္ ေရွး ေဟာင္း လူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့့္ အ ေထာက္အထား မ်ား ေတြ ့ရွိခဲ့ရသည္။
အထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသမ်ား နွင့္ ပဲခူးခရိုင္ ၊ ျမင္းၿခံ ၊ ပခုတၠူ ၊ သရက္ ၊ မေကြးခရိုင္ နွင့္ ရခိုင္ တနသ္ါရီ ကမ္း ရိုးေဒသ မ်ား တြင္အႏွံ့အျပား ရွာေဖ ြတူးေဖၚရရွိခဲ့သည္၊ ေက်ာက္ ေခတ္ လူမ်ိဳး မ်ား ေနာက္ပိုင္း ၊ အာရွတိုက္ အ ေရွ ့ေတာင္ပိုင္း သို ့၀င္ေရာက္ လာၾကသည့္ အင္ဒိုနီး ရွင္း မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ဘက္ ကမ္းရိုးတန္း တြင္ နွစ္အတန္ၾကာ ေနထိုင္ သြားၾက သည္ ဟု ယူဆရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္း တ၀ိုက္တြင္ နွစ္ေပါင္း နွစ္ေထာင္ေက်ာ္ က ေနထိုင္သြားခဲ့ၾကသည့္ အင္ဒို နီး ရွင္း မ်ားအား ေရွးေခတ္ ပထ၀ီီ ပညာရွင္ႀကီး တိုေလမီ က လူသားစား အရိုင္းအစိုင္းမ်ား ဟုုေဖၚျပခဲ့သည္။ ျမိတ္ က်ြန္းစုတ၀ိုက္ ရွိ ဆလံု လူမ်ိဳးမ်ားသည္ အင္ဒိုနီးရွင္း အက်ြင္းအက်န္မ်ား ဟု သမိုင္းပညာရွင္ မ်ားက ယူဆ ၾက သည္။ ေနာက္ပိုင္း အင္ဒိုအာရိယန္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ အိႏၵိယျပည္ သို ့ငွင္း။ ေမာင္းဂြတ္အႏြယ္၀င္ မ်ား သည္ အာ ရွတိုက္ အေရွ ့ပိုင္း ၊ ေတာင္ပိုင္း မ်ား သို ့၀င္ေရာက္ လာ ၾကသည္။ ယင္း လူမ်ိဳး ၾကီး နွစ္မ်ိဳး သည္ အာရွတိုက္ သို ့
၀င္ ေရာက္လာၾကျပီးု ေတြ ့ ဆံုခဲ့ ၾက သည္ ကို အာရွတိုက္ဆိုင္ရာ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား က လြန္ခဲ့သည့္ နွစ္ေပါင္း နွစ္ေထာင္ငါးရာ နွင့္ သံုးေထာင္ခန္ ့အၾကား ဟုခန္ ့မွန္းၾကသည္။
ေမာင္းဂြတ္ အနြယ္ မ်ား အား အိႏၵိယ ျပည္ တြင္ အင္ဒို အာရိယန္မ်ား က ဖိ သျဖင့္ အ ေရွ ့တိဗက္ နွင့္ အေနာက္တိဗက္ ဟူ၍ အုပ္စုနွစ္စု ကြဲသြားသည္။ အေရွ့တိဗက္အုပ္ စု က တရုတ္ျပည္ ယူနန္ နယ္ ဘက္ သို့ဝင္ ေရာက္ သြားျပီး အေနာက္ တိဗက္အုပ္စု က အိႏၵိယျပည္ တြင္း သို ့၀င္ေရာက္သြားသည္။ အေနာက္ တိဗက္အုပ္စု ကို အင္ဒိုအာရိယန္မ်ား က ဖိသျဖင့္ မဏိပူရ ၊ အာသံနယ္မ်ား မွ တဆင့္ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း သို့ဝင္ေရာက္ လာ ၾက သည္။ တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္ဘက္ သို ့၀င္ေရာက္သြား ၾကသည့္ အေရွ ့တိဗက္အုပ္စု သည္ တရုတ္က ဖိ သျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းသို႔ အစုစု ကြဲၿပီး ၀င္ေရာက္ လာၾကျပန္သည္။ သို့ ရာတြင္ ေမာင္းဂြတ္အႏြယ္၀င္ မြန္ခမာ လူ မ်ိဳး စုမ်ား သည္ အင္ဒို ခ်ိဳင္း နား က်ြန္းဆြယ္ေဒသ မ်ား သို ့သမိုင္း ၏ ခပ္ေစာေစာ အခ်ိန္ ပိုင္း ေလာက္ က ပင္ ဝင္ေရာက္ ေန ၾကျပီျဖစ္သည္။လြန္ခဲ့ သည့္ နွစ္ေပါင္း၂၀၀၀ နွင့္ ၂၅၀၀ၾကား တြင္ တရုတ္ျပည္ ခ်င္မင္း ဆက္ ဘုရင္မ်ား သည္ ယခင္က လူမ်ိဳးစု အလိုက္ အကြဲကြဲ အျပားျပား ေပၚေပါက္လ်က္ ရွိသည့္ျပည္နယ္ မ်ား အား တ ရုတ္ျပည္ႀကီး တျပည္ ျဖစ္လာရန္ စည္းလံုးႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ထို ့အတူ အိႏၵိယျပည္ ( ေတာင္ပိုင္း မွလြဲ၍ ) စႏၵဂုတ္မင္း ဆက္ဘုရင္ မ်ား သည္ လူမ်ိဳး စု အလိုက္ အကြဲကြဲအ ျပား ျပား ျဖစ္ေနေပၚေနၾကသည့္ ၊ မာဂဓ ၊ ၀ိေဒဟ ၊ ေကာသလ ၊ ပဥၥလာစသည့္ ျပည္နယ္မ်ားကို သိမ္း သြင္းၿပီး အိႏၵိယျပည္ႀကီး ကို စည္းလံုးနိုင္ခဲ့သည္၊ ထုိသမိုင္းမ်ားသည္ အေထာက္အထား ခိုင္လံုသည့္ အိႏၵိယ နွင့္ တ ရုတ္ ျပည္ တို ့၏သမိုင္း၀င္အျဖစ္ အပ်က္မ်ားျဖစ္သည္၊
က်မ္းကိုး
မိတ္ဆိနာေခတ္ဦးဖုနန္ဖန္ ၊ ပ်ဴ နွင့္ရခိုင္ယိုးဒယားသင္းဂ်ာနယ္။
ေဒါက္တာသန္းထြန္း ၏ ပ်ဴေတြဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ
အေရွ႕ေတာင္အာရွရာဇ၀င္၊ ေဟာ-၁၉၅၅
ဖန္ခ်ံဳ ( တရုတ္ရာဇဝင္ဆရာၾကီး )
ထန္တရုတ္မွတ္တမ္းေဟာင္းမ်ား
ေရွးေဟာင္းၿမန္မာေခတ္ဦး ပုဂံ နယူးေယာက္။ ေဂ်ေဂ်ေအာ္စတင္။ ၁၉၆၉ လုစ္
မိတ္ဆိနာေခတ္ဦးဖုနန္ဖန္ ၊ ပ်ဴ နွင့္ရခိုင္ယိုးဒယားသင္းဂ်ာနယ္။
ေဒါက္တာသန္းထြန္း ၏ ပ်ဴေတြဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ
အေရွ႕ေတာင္အာရွရာဇ၀င္၊ ေဟာ-၁၉၅၅
ဖန္ခ်ံဳ ( တရုတ္ရာဇဝင္ဆရာၾကီး )
ထန္တရုတ္မွတ္တမ္းေဟာင္းမ်ား
ေရွးေဟာင္းၿမန္မာေခတ္ဦး ပုဂံ နယူးေယာက္။ ေဂ်ေဂ်ေအာ္စတင္။ ၁၉၆၉ လုစ္
အေရွ႕ေတာင္အာရွရာဇ၀င္၊ ေဟာ ၁၉၅၅
ၿမန္မာရာဇ၀င္ (ဟာေဗး ၁၉၂၅)
ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္း။ ေဒါ့ဗ္
ၿမန္မာရာဇ၀င္ (ဟာေဗး ၁၉၂၅)
ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္း။ ေဒါ့ဗ္
4 comments:
စိတ္၀င္စားပါတယ္ ဆက္ေရးပါ ခင္ဗ် ... ကိုအကၡရ ဆီကိုလည္း သြားေရာက္ ေလ့လာ ၾကည့္ပါ လို႕ အႀကံျပဳပါတယ္ ... :)
အလြန္ရွည္လ်ားတဲ့ျမန္မာ့သမိုင္းကို လိုရင္း
ေရာက္ဖို ့ေကာက္ႏုတ္စုစည္းျပီး ဘေလာဂ္ေရး
ရတာမလြယ္ကူမွန္းသိပါတယ္၊ ႀကိဳးစားျပီး
စာဖတ္သူ ကိုသမိုင္းထဲ ဆြဲေခၚယူသြားႏိုင္တဲ့
မသက္ဇင္ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ဗ်ာ။
ဆက္ေရးပါ။ အားေပးေနပါတယ္။
ဒီေန႕ေတာ့ စာလိုက္ဖတ္ဦးမယ္ ဆိုၿပီး စာအေဟာင္းေလးေတြ ျပန္ဖတ္သြားတယ္ အစ္မေရ ... သမိုင္း အေၾကာင္းကို စိတ္ဝင္စားတယ္ .. ဒါေပမယ့္ အမွတ္အတိုင္း ေျပာရရင္ ဖတ္ၿပီးရင္ ဘာတစ္ခုမွ ေကာင္း ေကာင္း မမွတ္မိဘူး ... ေခါင္းစဥ္ေလာက္ပဲ က်န္ခဲ့တယ္။ ခုႏွစ္ေတြက ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္းေမ့တယ္ .... အေၾကာင္းအရာေတြက တစ္ပတ္ေလာက္ေနရင္ ေမ့တယ္။ သမုိင္းကို အဆက္အစပ္ရွိေအာင္ ေလ့လာရတဲ့ အလုပ္က ေတာ္ေတာ္ကို မလြယ္ပါဘူး ... သမိုင္းပါေမာကၡ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႕အားထုတ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာဖို႕ေတာင္ လိုမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး .. Congratulations ပါ အစ္မေရ ..
က်မ္းကိုးေတြနဲ႔အတူဖတ္ရတဲ့အတြက္
ႏွစ္ေထာင္းအားရမိပါတယ္
Post a Comment